free soul

واخدني ليه بعيد يا حلم يا عنيد

Saturday, December 02, 2006

محلاها يا وعدي


"محلاها يا وعدي" .
لقيتني بغنيها كده لوحدي بدون سابق انذار ! الأغنية العتيقة دي :)
مش عارفة اللي كان بيغنيها كان مبسوط بحلاوة ايه؟! بس أنا و انا ماشية في الشارع شايفة الولاد و البنات رايحيين الكلية الصبح لقيتني بقولها :" محلاها يا وعدي "!
و افتكرت أيام الكلية , هي مش بعيدة -أنا لسة متخرجة السنة دي- بس حاسة انها دهر..... ييييياااااااااااه كانت أحلي أيام .. صحيح " محلاها يا وعدي"
اكتشفت اني مفتقداها لأني مفتقدة الكلام و الناس الكتير اللي بتتكلم في وقت واحد و بتسمع في وقت واحد , أو مبتسمعش بس كنا سوا كل يوم .طول اليوم .
"محلاها يا وعدي " كان مالها حياة الكلية؟!!!
لا وحدة
ولا صمت
ولا مسئولية...
و لا يوم خميس ضايعة ملامحه...


SAHSOHA

4 Comments:

At 1:30 AM, Blogger Yasmine Adel Fouad said...

سها انتى لسه متخرجة من صيدلة القاهرة ؟

لو اه يبقى دفعتشى
بصى انا مفتقدة الكلية كروح و كافيتريا و ضحك و سكاشن علشان انا كنت بحب العملى جدا
الحاجة الوحيدة اللى حبيتها
لكن دراسة و امتحانات متنكريش ان احساسك و الكل مزنوق فى المذاكرة و انتى مسترخية نفسيا ده احساس يستاهل
و بينى وبينك الكليه دى لو الواحد كان قعد فيها اكتر من كده كان انفجر


عارفة
فى واحد اتوفى السنة اللى قبل اللى فاتت لما كنا احنا فى سنة تالتة
و كتبوا عنه فى الكلية
عارفة لما عرفت انا او غيرى كان الرد اللى عندنا ايه
ياااااااااااااه بعد ما وصل لرابعة يموت تخيلى

ربنا يرحمه و يرحمنا جميعا
و ماتقلقيش فى كتير زيك
انتى مش لوحدك

 
At 5:05 AM, Blogger soha said...

للاسف يا ياسمين انا صيدلة الزقازيق
اكتر حاجة مفتقداها هي الاصحااااااااااااااب و حياة الجامعة نفسها
ا
الامتحانات دي ابشع حاجة في الحياة
احنا كمان ماتت بنت في دفعتنا في سنة تالتة برضه كانت صدمة للكل اصحابها و اللي مش اصحابها
حاجة واحدة كانت في ماغ الكل يخرب بيتها كلية بجد !!!

 
At 10:28 PM, Blogger elkamhawi said...

الجامعة تعتبر احلى ايام فى العمر وبعديها بيغموا عين الواحد ويربطوه فى الساقيه ويقولوله لــف

 
At 2:50 PM, Anonymous Anonymous said...

yes ya soha"ma7laha ya wa3dy"begad bas te3refy ana adrakt en elkoleia law kanet sahla 3ala tool makonash han7es begamalha wala 2emet elnas elly ma3ana.sa7?ma7la agmal 5 seneen fi 3omrena be 7elwaha we moraha.

 

Post a Comment

<< Home